lördag, oktober 28, 2006

Djävulen

Var och såg Djävulen bär Prada. Filmen var helt okej men behållningen var helt och hållet Meryl Streep, som förväntat.

Nu vill jag se Little Miss Sunshine! Och så "en film som verkar bra och heter nåt på typ ett ord, men jag kommer inte ihåg vad den handlar om". L. var sådär övertygad om storheten. Fast sen lyckades jag få fram att den nog hette Babel och var släkt med 21 Grams. Och så såg vi en trailer för någon rätt ordinär dramakomedi som kan vara skön avslappning sådär. Sen har väl Marie Antoinette premiär snart. Och tro't eller ej men jag är faktiskt lite sugen på att se Alice och jag, dokumentären om Alice Timander (vilken jag för övrigt inte är särskilt förtjust i). Den har fått bra kritik och man får liksom se den där ensamma människan bakom guldlamén. Det är det jag alltid har misstänkt, att det förhöll sig så.

Min gitarr är dammig ser jag. (Säg vad som inte är dammigt i min lägenhet just nu!) Jag dammar den då och då men jag kommer inte ihåg när jag senast plockade upp den i knät och spelade lite. Det måste vara närmare två månader sedan. Den är nog ledsen på mig. Och det var ju inte direkt så att jag spelade ihjäl mig innan det heller. Det var ett tag sedan nu. Antar att inspirationen inte funnits där. På sistone inte tiden heller. Jag är en dålig människa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du måste se Little miss sunshine, den är härlig!

emelie sa...

jag röstar för alice! såg tio minuter av den igår, och fastnade pang bom! om du kommer och ser den idag klockan tre eller halv sju så lovar jag värsta kanonpriset...