tisdag, oktober 24, 2006

Jag glömde!

Jag glömde Veckans Ernst i söndags! Jag tänkte på det innan jag begav mig söderut men glömde sedan bort det. Som kompensation får ni en fin Ernst nu istället, retroaktivt liksom.

Veckans Ernst:

"Staffan, kan inte jag få testa att slamma? Det ser så himla kul ut."


I övrigt spöregnar det och det är ganska värdelöst. Jag orkar inte laga mat och det är också värdelöst, speciellt med tanke på att jag varit på boxercise ikväll. Jag skulle behöva kolla på lite film om Sverige under andra världskriget och skriva lite om Operation Barbarossa. Hade tre intensiva lektioner idag och sedan var jag så trött när jag skulle förbereda fler lektioner att jag somnade till några sekunder med näsan i boken, mitt i blitzkrieg.

Begravningen var fin även om det såklart var jobbigt. En gubbe spelade munspel. Min faster hade fixat dit honom på rekommendationer, eftersom farfar en gång spelade en hel del munspel. Han spelade bland annat Allan Edwall och såg riktigt nöjd ut sedan vid kaffet när jag frågade honom om det inte var Allan han spelat. Han blev så glad att han plockade upp alla spel han hade med sig och skulle visa och berätta.

Sedan har jag burit möbler och städat, både hos farfar och hemma, och varit till min faster i nya lägenheten. Träffa S. hann jag med också på lördagen. På söndagen såg jag ett dött rådjurskid. Inte trevligt alls. Mer morbidt (?) blev det av att det låg ungefär en meter ifrån farmor och farfars grav där det nyss grävts och förberetts. Djuret hade brutit benet så benpipan stack ut. Det går en väg inte långt ifrån och det stackars djuret hade väl tagit sig ner på kyrkogården. Tack och lov att det var dött i alla fall!

Inga kommentarer: