måndag, juni 12, 2006

Varmt och skönt

Det är varmt och skönt nu. 25-30 grader hela tiden. Lovely! I alla fall om det fläktar lite och det finns skugga när man vill ha. Det finns det. Så det gäller att njuta även om det blir jävligt svettigt emellanåt. Fast jag blir lite rastlös... Jag har ju saker jag borde göra, men inget som jag har lust med. Jag vill dricka kaffe och äta glass i solen och såntdär. Borde ta tag i det. Jag klättrar på väggarna snart. Från jättemycket i skolan till inget schemalagt alls, kombinerat med allt det där jag borde göra och insikten om att jag börjar jobba om två veckor.

Jag borde:
- skriva afrikanistik
- skriva sociologi
- städa mera (allmänt damm, sortera papper, kalk i badrummet)
- putsa fönstret i kokvrån
- sortera mer i garderoben
- hitta nånstans att göra av det jag sorterat ut (nån som vill ha?)
- boka tågbiljett norrut
- ev. planera tripp söderut
- tvätta gardinerna
- träna
- spika upp den lilla svarta anslagstavlan som stått på golvet i drygt två månader

Men jag känner mig så duktig över allt jag faktiskt gjort (mångfaldstentan, snackat med studievägledare, sökt bostadsbidrag, lämnat tillbaka böcker på bibblan, putsat två fönster, städat lite, tränat lite, småpysslat) att jag istället gör sånt jag vill göra (lägga mig sent, kliva upp sent, lyssna på musik, bränna pengar, läsa böcker i solen, vara social). Tittat på fotboll har jag gjort också. En del. Vill bara klargöra det.

Jaha, vad ska vi leka nu då?

8 kommentarer:

emelie sa...

lägg ner fönster- och gardintvätt! du ska ju ändå inte vara där. Förresten läste jag i tidningen idag att det är dumt att tvätta fönster nu eftersom det är så mycket pollen, de blir snabbt lortiga igen. Och om du har lortiga fönster kan du ha lortiga gardiner. Jag blir nästan lite provocerad...

S. sa...

hihihi. men vissa delar av mina fönster är aldrig tvättade och jag ser ju knappt ut. jag blir löjligt glad av att se ut. jag tvättade ett av dem för ett år sedan och sen skulle jag tvätta de andra i slutet av sommaren, sen innan det blev minusgrader och ja...det tog tid innan jag kom till skott. och gardinerna har hängt uppe i flera år och det ligger tjockt med damm på dem. det blir nysigt i näsan.

S. sa...

(anledningen till att alla fönster inte är tvättade på alla håll och kanter är att de innan var ihopmålade och dom där små låsgrejerna när man ska dela dem var trasiga, och det tog ett par år innan jag fick vaktmästaren att fixa.)

S. sa...

men i get your point...

Anonym sa...

Du, putsa inte fönster, det är skittrist. Har du tur (som vi hade) så får studentstaden för sig att de ska byta fönsterna :)

När åker du norrut då?

S. sa...

Men vadå, dom bytte väl inte fönster i Studenstaden heller? :P På Kantorn (med omnejd) bytte dom fönster däremot.

Det är jobbigt innan man har börjat men sen är det rätt trevligt att putsa fönster (okej, döda mig inte). Man ser resultatet på en gång. Det är lite som att tvätta. Fast när man märker att man missat nånstans och måste dela på fönstren igen för tredje gången, då är det inte kul.

Jag åker hem till Alnö dan innan midsommar eller så. När kommer du hem?

Anonym sa...

Nä, det var på väktargatan de bytte fönster. Jag är väl bara så jäkla dålig på det (för när det skulle göras fick Fredrik göra det),det är ju så lätt att det blri randigt.

Jag landar på midlanda 21/6

S. sa...

Jag kör med blöt fönstertrasa, lite fönsterputs och så en till torr fönstertrasa sen. Skrapa känns som överkurs.