måndag, juni 05, 2006

Ett år

Om det här går vägen så har jag läst ett år på lärarutbildningen nu. Eller det har jag ju oavsett, men 40p har jag om jag klarat den här kursen. Har läst 45 men historiadidaktiktentan får nog vara. Jag fattar inte var all tid har tagit vägen. Jag har trivts bra och träffat många trevliga människor. Några riktigt störiga element också, men dom har varit i klar minoritet och jag har oftast inte behövt komma i så mycket närkontakt med dem. Utbildningen är jag också nöjd med på det stora hela. Den blir lite vad man gör den till. Visserligen har jag blivit klappad på huvudet en hel del och en del saker har varit ganska röriga. Men jag har lärt mig mycket och jag tycker att många av dem som inget annat gör än att klaga kan försöka skärpa sig lite. Nu är det examensterminen som väntar i höst och det ska bli spännande. 10p högstadiekids och 10p skriva (om högstadiekids typ).

Två par tränar golfsvingar utanför mitt fönster. Först blev jag glad för jag trodde dom spelade krocket...

Årets konsertsommar tar sig... Slog igång med lite Popaganda förra helgen. David & the Citizens bland annat och dom var skitbra. Om någon vecka är det dags för Anna + Idde samt Wendy McNeill på Debaser. Tyvärr inget Uppsala Outdoor i år, bara en crappy Uppsala Gatufest. Så den skippar jag och låter nästa evenemang blir Sundsvalls Gatufest. Även den är rätt crappy i år men som det känns nu tar jag sikte på lördagen och Laleh, Vapnet och Tiger Lou. Sen blir det Lasse & Hovet på Parken i slutet av juli. Brorsan och jag ska gå. Eventuellt blir det Where the Action Is med honom i Stockholm i augusti, men vi får se. Sommaren avslutas i alla fall med trevligt sällskap på Laleh i Uppsala i slutet av augusti. Ser bra ut, men lite utfyllnad däremellan skulle inte vara så tokigt!

Nä, nu är det snart L-Word. Och jag som skulle städa!

6 kommentarer:

Matt sa...

Får hoppas på fint väder den 15e för Wendy. Men är det dåligt får man hoppas att de flyttar in spelingen inomhus. Jag kan nog inte gå. Har lovat bort mig på en jobbgrej. Ska försöka gå tidigt. Vill ju se Wendy stampa hälen i backen.

S. sa...

Det kommer bli skitfint tror jag. :)

Anonym sa...

jag vill gå, men vi slutar den femtonde så det är lite tajt... vad kostar det?

emelie sa...

vill du dricka vin med mig ikväll?

S. sa...

You bet!

S. sa...

Och det kostar gratis, det har jag skrivit i din blogg. :P