söndag, juni 18, 2006

Tekniken

Jävlar! Jag satt precis och skulle boka tågbiljett norrut. Efter en del velande kom jag fram till att det där långsammare "övrigt tåg" (som visade sig vara Connex påväg mot övre Norrland) för ca 265 kronor faktiskt nog var värt mödan jämfört med X2000 för drygt 400 spänn. Speciellt när det verkar vara stor åtgång på biljetterna. Dessutom hade jag ju faktiskt övervägt Intercity till Gävle och sedan över en timmes väntan på X-Tåget. Dessutom vid lunchtid. Jag insåg att det där övriga tåget inte var så tokigt ändå. Då krånglar fucking Nordea och låter mig inte betala med vare sig kontokort eller internetbank. Det går fan inte ens att logga in på deras sida oberoende av SJ. Det kommer inte att finnas några biljetter kvar nånstans när dom har fått igång skiten ju! Morr!

Jag är dessutom lite i valet och kvalet om jag ska åka lite tåg åt ett annat håll imorgon eller om jag ska skriva PM (som jag fick mig en påminnelse om per mail) och städa och packa och sånt. Dålig framförhållning? Ja kanske, men den är inte min den här gången.

För övrigt är jag nog lite gladare än för några dagar sedan, men min dygnsrytm är helt fucked up. Så här illa har den inte varit på länge länge. Och om ganska precis en vecka börjar jag jobba. 8.00. En timme senare än vanligt. Men så blir det mindre stålar också. Brorsan börjar visst jobba sex på mornarna och lyckas gå och lägga sig tidigt. Tidigare än jag någonsin skulle klara av att lägga mig. Mamma säger att jag inte får komma hem och sabba hans dygnsrytm. Moi?!


Uppdatering: biljett Uppsala-Sundsvall bokad. Allt annat känns mest rörigt. Mer än halva juni har gått och på nåt vis ser jag inte riktigt fram emot sommaren. Jag har ångest över allt som ska göras. Och jag har redan ångest för att sommaren är slut snabbare än att man hinner fatta det. Som april och maj. Var fan tog de vägen?

4 kommentarer:

emelie sa...

ey, vad händer egentligen?

S. sa...

Lite låg. Lite jobbångest och lite frustration och så. Men bättre nu.

Anonym sa...

Har också ångest över att åka norrut (ller nordöst blir det kanske härifrån). Det är mindre än 2 dygn till vi åker, ahh. Blir säkert bra och kul när man väl är där, men fan va jobbig resa och sen inte vara i sitt eget hem på så länge, ingen pool, tänk om det regnar...

S. sa...

Haha, Linda du har lyxproblem! ;)Förutom resan då, jag förstår att den är jobbig. Men du får se det såhär, det kommer nog vara gott om sommar kvar när du återvänder till Palo Alto. Och efter nåra dar hemma på Alnö så tycker man ju att det är rätt skönt att vara hemma. Man vänjer sig rätt snabbt.