söndag, juni 11, 2006

Mygg

Glömde säga det, men jag har ett myggbett. På handen. Det kommer nog från fredagskvällen. Emelie knep en fet mygga i handen så nog fanns dom där. "Alnömygg" kallades dom som kom från Alnö förr (30-tals humor eller nåt kanske). Inte myggen alltså, utan alnöborna. Och nu slog det mig att det väl var därför som öns första förskola hette Myggan. Ibland är jag så bright att jag förvånar mig själv alltså. Förmodligen har det slagit mig förr också fast jag glömt det. (Här himlar jag med ögonen åt mig själv.) Myggan hade en fin mygga på fasaden. Nu heter förskolan Sagogården av nån jävla anledning och har en fruktansvärt ful skylt med troll och skit på. Stor och vidrig.

Det var svettigt ute och jag läste ut två böcker. Nu ska jag handla mat och boka tvättid. Så ni vet liksom.

2 kommentarer:

emelie sa...

jag har typ hundra myggbett och igår på vägen till färnebo mötte bussen solen och ljuset reflekterades i tusentals små partiklar, sådär som det gör i dammet inomhus när solen ligger på. Det var bara det att det var myggor. I love Färnebo.

S. sa...

Åh fy fan!