lördag, juni 10, 2006

Sedan sist

Sedan sist jag skrev har jag varit på bio med Pite-Lena och Henke (Haparanda-Henke?). Vi såg Nio liv. Den var bra och vi gillade den. Alla delar var inte jättebra och slutet gav upphov till ett "jaha...?". Vi satt på andra raden. Det gav inte upphov till nackspärr, men jag blir ju yr i huvudet när allt är så stort och nära.

På onsdagen släpade jag mig till gymmet med Limpan. Long time no see, gymmet! Spinningen var jobbig men det var jävligt skönt att komma iväg. Väl hemma igen kollade jag på Brokeback Mountain. Det har jag varit påväg att göra sedan i mars. Den var väldigt bra i alla fall! Jag fällde till och med en liten tår. Lite svårt att haja hela dialogen när det inte var textat dock.

På torsdagen putsade jag fönster minsann! Två av tre stora fönster är putsade. Fönstret vid bordet var väl ungefär världens skitigaste fönster och nu är det så fint och träden utanför så gröna att jag inte kan låta bli att titta ut hela tiden.

Igår fick jag först min efterlängtade iPod Nano som jag beställde tidigare i veckan. Den är så söt! Lite klurigt det där med att föra över musik dock. En skiva har jag lyckats med, så snart så har jag väl klurat ut det där helt. Innan dagen var slut hade jag även hunnit bränna pengar på två par nya skor. Ett par helsvarta Converse samt ett par bruna Vagabond som ser ut som tofflor (Em, jag är inte säker på att det är precis dom du menar, fanns flera.) och nästan som ett par skor jag redan har. Tänkte köpa svarta först men kände att jag fick skärpa mig lite. Brunt är fint, men känns lite konstigt. Framåt kvällen cyklade jag till Em och vi käkade pizza och drack vin på hennes balkong. Lyssnade på Ani och filosoferade lite. Very nice indeed.

Ikväll blir det fotboll hos fotbollsdomarn, det vill säga Lena.

Inga kommentarer: