söndag, juni 18, 2006

Patti igen

Nu missar jag henne igen! Patti Smith spelar på Peace & Love i Borlänge 7 juli. Då jobbar jag i Sundsvall. Det är dryga 30 mil mellan Sundsvall och Borlänge. Förmodligen är det ingen som vill följa med mig norrifrån heller. För att dra en liten resumé. 2004 köpte jag biljetter till Patti fast jag förstod att jag nog inte skulle kunna gå. Fick sälja biljetterna eftersom spelningen var en tisdag i Stockholm när jag såklart jobbade norröver. Förra året turnerade Patti också men då gjorde hon två spelningar i Danmark (Århus och Köpenhamn), tog en ledig dag och spelade sedan i Helsingfors. Frustrerande. Men, jag antar att det kommer fler chanser och det är ju positivt att hon fortfarande turnerar aktivt!

9 kommentarer:

Matt sa...

Vem fan åker til borlänge?

S. sa...

Ja, Patti till exempel. ;) Visst kan man fråga sig det, men då kan man också fråga sig vem fan som åker till hålor som Hultsfred, Emmaboda och Arvika kanske. ;) Om det är platsen i sig liksom.

Matt sa...

Nej det är klart. Är utbudet av artister tillräckligt bra kan man nog tänka sig åka vart som helst. Fan jag hittar ingen recension nånstans av Anes hultsfredsspelning.

S. sa...

Jag har inte letat, men det var ju skumt...

Matt sa...

Den var klockan 13. Så alla feta överbetalda kritiker låg väl bakfulla då och orkade gå dit och titta.

S. sa...

Mm, men nån jävel med smak borde ju ha masat sig dit! Om inte annat för Ron Sexsmith. Fast han hade ju eget gig senare iof.

Matt sa...

Läste nu att de filmat vissa konserter som senare kommer att gå att ladda hem för nån avgift. Det är ju underbart.

emelie sa...

shit spelar patti i borlänge, jag har verkligen noll koll... skulle verkligen vilja...

S. sa...

Mm, hon spelar på Peace & Love. www.peaceandlove.nu