tisdag, juni 13, 2006

Modeblogg

Okej, den här har varit på gång länge och nu måste jag bara. Jag fick en chock för någon månad sedan när jag fick syn på en body på H&M. Jo, ni läste rätt. Jag trodde jag skulle börja gråta, på riktigt. Den var grisrosa och hade tunna axelband. Självklart med knäppning i grenen. Jag tänkte att Madonna och hennes byxlösa gympadräktsframtoning på sistone var boven i dramat. Ska inte gå närmare in på det ohyggliga plagget. På Gina Tricot har även leggingsmodet (som jag tycker är ganska sympatiskt i vissa fall) smugit sig närmre och närmre tajtsmodet à la tidigt 90-tal. Så läste jag häromdagen att Madonna är H&Ms nya modell och det ska bli lite specialplagg och sponsring och bla bla. I knew it!

Sen har vi det här med alla modebloggar. Jag fattar inte. Varför tillhör dom alltid (dom jag trillat förbi i alla fall) tjejer som gillar tantmode? Tantmode alternativt mode för pryda 50-talsflickor. Scarfar med sånt hästbetselmönster på ni vet. Det är tantigt. Resten är liksom borgerlig präktighet blandat med Paris Hilton. Men inte Paris som när hon visar bröstvårtorna, utan en måtfullt elegant Paris.

Och så har jag köpt nya skor, och då måste jag ju avsluta modebloggandet med en sån obligatorisk bild på nyförvärvet. Kjolen som syns är förresten också ny. Fast hade det varit en äkta modeblogg så skulle jag väl ha tre separata bilder, eller åtminstone ha likadan sko på båda fötterna, och stå och le ljuvt på bilderna dessutom. Men det här som bekant ingen jävla modeblogg. Och jag ler inte ljuvt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hade det varit en modeblogg hade du vetat hur man tar en bild i spegeln utan att få med blixt eller den egna armen :) (Hur gör dom ?? Har dom armar??) Snygga skor förresten, och fint mönster på kjolen. Jag har köpt en stanford t-shirt idag, känner mig lite för gammal för collegekläder men va fan, nåt minne från den här byn ska man väl ha.

Anonym sa...

En grej till. Bodyn finns på H&M i SF också, verkar vara nån världsproblem det där. Men, svenskarna (eller kanske ska man skriva svenskorna) kommer nog att gå på det där först:)

Anonym sa...

Jag igen. Är dom svarta ett par Converse? Är dom sköna att gå i? Jag har provat ett par vita typ 100 gånger men dom känns hårda, gillar inte hårda skor.

S. sa...

Jättelånga armar? Photoshop? Fotograferande pojkvän? Självutlösare?

Bodyn verkar ha försvunnit härifrån tack och lov. Jag hoppas att det var för att den sålde dåligt och inte för att den sålde bra.

Jäpp det är ett par svarta Converse och eftersom det varit konstant kring 30 grader varmt sen jag köpte dom så har jag inte hunnit inviga dom. Men ja, dom är lite hårda och tunna och platta. Har ett par i skinn (som inte funkar över 15 grader) och dom har en lite rejälare sula invändigt. Dock var dom inte alls så bekväma när jag köpte dom men när man gått in dom funkar det. Kanske är samma med dom här vanliga. Hanna sa att dom blir sköna i alla fall. Jag går ju lite innåt med fötterna (pronerar) dessutom. Provade en lite mjukar sula i dom men kände mig som en kärring och tänkte att det får jag väl köpa i nödfall. ;)

S. sa...

Tack förresten! :)