fredag, mars 31, 2006

TGIF!

TGIF! Thank God It's Friday! Så skrev alltid vår gamla svenska-/engelskalärare (ja jag vet att det heter svensk- osv men det låter inte lika bra så jag hävdar att det är dialektalt) på tavlan på fredagarna. Skulle vilja vara hemma och sova ikväll. Förkyld har jag blivit. Snorig och ont i halsen. Min kropp är trött. Och för att piffa till det ytterligare har jag mensvärk. Men jag har dyra biljetter till Winnerbäck och Hovet på Berns ikväll så det är bara att masa sig dit! Kommer bli skitbra, det vet jag, men det kräver en kraftansträngning. Ska börja med en varm dusch. Alltid bra!

Borde boka tågbiljetter hem till påsk också. Träffa brorsan som jag inte sett sen jul. Hinna träffa mamma och pappa en dag eller så också när de kommer hem från fjällen. Men dom träffade jag nyss. Ska ägna min gamla lilla katt en del tid också. Det kan mycket väl vara sista gången jag får det privilegiet innan han vandrar vidare mot de sälla jaktmarkerna. Värsta skrutten är han, gammkatten. Väger hälften av matchvikt och man känner kotorna på ryggen. Som en liten drake. Han äter inte, orkar knappt jama och han tillbringar all sin tid i nåt litet bo han byggt i en obäddad säng. Det är inget direkt fel på honom, vad veterinären kunde se, så han är väl bara gammal och trött. Nästan 16½.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, hittade precis att man kunde kommentera på din sida (ja, vet, tidigt!) Hoppas att Winnerbäck och Hovet var bra, själv har jag spenderat dagen på Alcatraz, det var kul att se, turistigt men jäkligt bra.

Anonym sa...

Haha, jag gick till din blogg genom mina sparade favoriter, och trodde det var någon helt okänd person. Läser en mening och inser direkt att du haft Love =P Sen klickade det.

(Jag hade även själv samma rubrik på ett inlägg jag skrev igår! fräckt)

S. sa...

Hehe. Så det kan bli... :P