fredag, mars 24, 2006

Fredagsmys

Det är fredagkväll och jag skriver PM i specialpedagogik. Jag vill inte, och specialpedagogik är ett jobbigt ord att säga. Nästan som didaktik. Vilket jag också läser nu. Hemtenta med tretton (13) frågor ska vara inlämnade på måndag. Måndag förresten, då börjar min VFU. Eller praktik som vanliga dödliga kanske skulle säga. Högstadiet here I come! Undervisa ska jag. I samhällsekonomi, sex långa lektioner i veckan. Jag börjar med ett avsnitt om skatter. Det är väl ett ämne som ingen femtonåring kan stå emot va? Fast min handledare sa att klasserna jag ska ha var bra att ha och göra med. Låter bra. Blir till att auskultera, som det så tjusigt heter, på en del religion och geografi i andra klasser bland annat.

Annat som hänt i veckan:

- Jag har inte hunnit träna, vilket känns sådär.
- Jag har varit en hel del i skolan.
- Jag såg Cardigans på Nalen i tisdags. Det var bra.
- Jag köpte Fredrik Lindströms Jag är en sån som bara vill ligga med dej för tjugoen spänn. Den verkar rätt dålig.
- Jag köpte en svart anslagstavla på Granit. Den blir nog snygg när jag orkar sätta upp den på väggen.

PM var det ja...

3 kommentarer:

Anonym sa...

klaga lagom! jag hade forkylt fredagsmys med lika forkyld lillasyster och så ska det låta. Fast sen var det i och for sig konståkning och det ar ju lite av en passion... jag passerade uppsala och tankte ringa, men sen blev jag alldeles jatteforkyld och helt utslagen. hur som helst var ju du utflugen förstår jag! kram.

S. sa...

Ojoj, hoppas du kryar på dig snart! Jag kollade lite på Så ska det låta också och fick lite ångest av trivselfascismen. Lagom till konståkningen körde jag sista rycket med pm:et. Fast jag hann se skymten av Evgenij, utan ljud. :P Flyttar du till Uppsala snart?

Anonym sa...

japp. ska inta mina 59 kvadrat parkettgolv sa snart som möjligt! räkna med inflyttningsfest.