onsdag, mars 29, 2006

Verkligheten del 1

...eller "Idag har jag köpt en matlåda på Clas Ohlson".

Tre dagar på högstadiet och jag är trött som en gris. Inte för att kidsen varit särskilt jobbiga utan för att jag sover för lite (och så är det ju klart att man blir trött av att vara där hela dan och mycket är nytt). I måndags var det lite action dock när hela centralhallen rökfylldes av en liten "brandbomb". Hur mycket det brann vet jag inte, men det rök rätt rejält. Imorgon ska jag hålla min första egna lektion. Om BNP och internationell handel. Ska bli kul, även om ämnet känns sådär lagom inspirerande. Ekonomi är ju för övrigt det enda jag inte läst...

Måndag: Kollade på tre lektioner, action i form av brand och en 14-åring ville värva mig till SSU.
Tisdag: Kollade på ytterligare lektioner, mest klasser som skulle ha prov. Hade med mig matlåda - tonfisksås och ris.
Onsdag: Kollade på två "riktiga" lektioner och var på teater i Gottsunda. Matlåda - makaroner, köttbullar och ketchup (i separat pyttelåda).

Jag gillar inte det där med matlådor speciellt mycket alltså. Har tack och lov aldrig riktigt behövt vänja mig vid det några längre perioder. Imorrn blir det nog till att köpa nyponsoppa på ICA tror jag.

Nu måste jag ha kaffe om jag ska lyckas fylla lektionsplaneringen med något innehåll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Matlådor är lite ångest. Micrade makaroner är klistriga och jävliga...framför allt så är matlådor vuxenliv. Nio till fem. En hel ungdom nedpreassad i en lufttät tupperware.;) Kör hårt imorgon!

S. sa...

Nu överanalyserar du allt lite tror jag! ;) Med ketchup blev det helt okej. Tupperware är lyx, jag körde med något missfärgad IKEA. Därav besöket på Clas Ohlson sedan... Somnade förut, däckade helt. Men nu har jag fått i mig lite kaffe och måste hinna planera innan det är dags att återvända till sängen. Tack förresten!