fredag, mars 03, 2006

Thåström

I Sundsvalls Tidning (st.nu) kan man till min glädje läsa följande:

Det är nu klart att Thåström kommer att inleda sin sommarturné på Gatufesten i Sundsvall. Thåström fick kritikerna att jubla efter turnépremiären för några veckor sedan. Han är fortfarande ute på sin vinterturné och spelar bland annat för 6 000 stockholmare den 13-14 mars. Nu är det klart att rocklegenden med den såriga rösten gör nio spelningar i sommar också, de flesta på festivaler i landet. Han tar med samma musiker då som han spelar med på den pågående turnén. Thåströms senaste platta, den självbiografiska "Skebokvarnsv. 209" har blivit en av hans största framgångar.

3 kommentarer:

Matt sa...

Och så ska han spela i Tanto

S. sa...

Mm, inte illa! Men du, du lär väl ha sett honom på Kalas 2002? Jag var på turnéavslutet i Sthlm. De körde väl två kvällar där misstänker jag.

Matt sa...

Nej då såg jag faktiskt inte. Vetefan vad jag gjorde då.
Men jag såg thåström på nån annan turne typ kalas några år tidigare. Då var Jakob Hellman med också. Och petter men han såg jag inte.