torsdag, mars 02, 2006

Lisa Ekdahl

Lisa Ekdahl igår på Katalin var underbart bra. Malin och jag fick ett par bra platser i sista minuten. En bit ifrån, men med kanonbra sikt. Lisa var inte så pretto som jag befarat. Hon verkade liksom go, och överraskande rolig. Visst är hon speciell, men hon var skön. Söt var hon också, utan att köra den där lolitagrejen jag tyckt mig se hos henne ibland. Rösten var inte sådär supermjäkig när hon pratade. Det var mest låtar från de två senaste plattorna, samt från de två första. Jag kom på mig själv med att lyssna ordentligt på texterna, något jag kanske inte gjort på senaste plattan än. Någon storartad gitarrist är hon väl inte heller (även om hon såklart kan spela), hennes gitarr hörs knappt när hon kör med fullt band. Hon har en speciell stil på handen när hon spelar. Jag är glad att jag gick igår! Och fler konserter väntar. Härnäst är det Cardigans med Montys Loco som förband på Nalen, och sedan väntar Lasse & Hovet på Berns. Jag blir lite sugen nu när jag lyssnar på lite gamla bootlegs! Har aldrig varit på Berns heller så det ska bli kul också.


Eftersom jag inte hittade någon bild från gårdagen så bidrar jag med en gammal dansk sådan.

2 kommentarer:

Matt sa...

Jag gillar lolitagrejen ;)

S. sa...

Vad förvånad jag blir. ;)