söndag, januari 30, 2011

Helg

Jag skrev ett inlägg i frustration härom natten men raderade det. Jag gör sällan så men ibland blir det bara inte bra liksom.

Bra har däremot helgen varit. Somvanligt skulle jag inte ha något emot en dag till. I fredags gick jag från jobbet vid fyra, handlade, åkte hem och åt en semla och tog en lång skön tupplur. Efter att ha försökt väcka mig själv till liv igen åkte jag mot stan och tog några öl med en nygammal kompis. I höstas tog jag och en gammal kursare upp kontakten igen. Vi har aldrig riktigt umgåtts men nu har vi börjat göra det lite. Det är kul!

Igår åkte jag till Stockholm för att träffa H. Kom iväg senare än tänkt men det gjorde nog inget, tror inte H hade någon brådska heller. I ett soligt men blåsigt Stockholm sågs vi vid Slussen, tog en promenad och sedan en lång fika på ett rätt mysigt ställe. Tror dock att sött fika är bättre än macka på det stället. Efter fikat gick vi till Marie Laveau, där jag faktiskt aldrig varit, och tog ett par glas vin. Jag fick chans att träffa ett par nya människor också innan jag drog mot tåget.

När jag pratade så det räckte för alla och klockan började bli lagom för att åka hem utan att åka hem alltför sent så gick jag mot T-banan. Kollade på klockan och insåg att jag trodde jag hade tio minuter mer än jag hade. Jag trodde också att jag visste precis var T-banan är vid Mariatorget. Det visste jag tydligen inte... Blev realist, insåg läget och började sakta av på stegen.

Det blev en promenad hela vägen ner till Centralen. Kallt men skönt. Enda felet var att jag var på Centralen alldeles för tidigt. Hann köpa hamburgare, juice, godis och en halvdålig bok om 90-talet för alltför mycket pengar innan jag satte mig på tåget.

Somnade för sent av okänd anledning och är lite seg idag. Planerar att rycka upp mitt hem, vilket verkligen behövs, samt skriva ett seminarieinlägg vilket tyvärr också behövs. Judisk bibeltolkning, here I come! Eller mer: Ja ja, jag kommer...

Fina människor, sol och gott att dricka har förgyllt min helg. Eftersom ketchupeffekten infann sig så missade jag tyvärr nåt slags gourmetfisk och TP här i stan men jag ska försöka boka in det där TP:t snart.


Inga kommentarer: