måndag, januari 03, 2011

Dag 23: Det här får mig att må bättre

Vad som får en att må bättre borde man ibland påminna sig om lite oftare.

Bra musik får mig att må bättre, vilket jag ibland konstigt nog tycks glömma bort. Ibland behöver jag total tystnad, men bra musik får mig att må bättre. En och annan promenad behöver jag också, även om det ibland knappt märks för jag är sur hela promenaden så har det ändå gjort lite gott. En bra bok kan också göra att jag mår bättre, men jag tar mig för lite tid till att läsa. Ibland kan en bra film eller bara lite slötittande på TV få mig att må bättre.

Mina vänner får mig att må bättre. Att umgås med dem är något av det allra viktigaste för att må bättre. Det allra bästa är att få skratta tillsammans med vänner.

Sol får mig att må bättre.

Sömn inte att förglömma.

En och annan tripp hem till ön får mig att må bättre.

Lite medvind, när saker och ting klaffar till exempel avseende jobb, gör att jag mår bättre.

Kärlek.

Inga kommentarer: