lördag, januari 15, 2011

Dag 27: Min favoritplats

Hemma i sängen, eller i soffan med en filt över mig. Inte för att min säng är så fruktansvärt skön och bra, men att sova gott och att ligga och dra sig i sängen är bara så himla skönt. När man får göra det alltså.

Ön som jag fortfarande refererar till som hemma (Man kan ha många "hemma".) är en av mina absoluta favoritplatser. Speciellt på sommaren. Jag gillar närhet till havet men tycker att havet bäst betraktas från land.

Utsikten från mina föräldrars balkong, barfota i gräset utanför köket, vyn över backarna där mina morföräldrar åkte spark vinternatten när pepparkakorna for över skaren, fötterna i sanden på någon av stränderna. Det finns ett lite otillgängligt ställe jag inte varit till på flera år också, som i tanken också är lite av ett favoritställe. I sommar måste jag nog ta mig dit.

Sedan finns det ställen i stan där jag bor, och i Stockholm som jag gillar väldigt mycket. Och platser som var favoritplatser en gång i tiden men som kanske inte finns i mitt liv längre.

Men en enda specifik favoritplats sådär, det har jag inte.

Inga kommentarer: