torsdag, oktober 29, 2009

Mina dagar

Vaknar tio. Kommer ihåg. Vill inte vara vaken, vill inte vara vaken. Tvingar mig själv att somna om, flera gånger. Jag är inte trött men det ska gå. Vid halv två-två går det inte längre, då måste jag kliva ur sängen. Sätter mig upp och tänker "Vem ska jag träffa idag? Ska jag vara ensam hela dan idag? Ensaaaaam..." Masar mig upp, hör tystnaden, sätter på tevatten, slår på datorn...får ont i magen. Tänker att jag ska ta en promenad som aldrig blir av. Frågar om någon vill ses. Idag hade jag inga såna planera men som tur var kom frågan om en fika. Jag sa ja och börjar sakta klä på mig. Lördagen närmar sig och går inte att komma runt. Måndagen närmar sig också och pärmarna, böckerna och papprena ligger orörda och stressar mig.

Det är verkligen jätteroligt det här, nästan jämt.

Inga kommentarer: