söndag, oktober 11, 2009

All work, no play?

All work, no play... Så kommer det nog att bli ett tag framöver. Jag är nämligen bäst i världen och har fixat så jag har jobb fram till sommaren. Fantastiskt! Mycket nytt och en del nervositet förstås men att ha inkomst, och en rätt bra sådan, i flera månader framöver känns som en enorm lättnad. På tisdag skriver vi papper och sedan börjar jag om ett par veckor. Mest nervös är jag nog ändå inför de tidiga mornarna som pendlingen till huvudstaden kommer att innebära.

Jag har haft en mycket bra helg efter detta fina besked. Må vara att jag varit enormt trött, att mensvärken lurar och väntar på rätt tillfälle att slå till samt att jag haft lite föraningar om halsont. I fredagskväll träffade jag Em över en etiopisk injera och goda röror. Det var ett perfekt firande! Igårkväll cyklade jag till Erika och hängde med henne och hennes pojkar som alldeles snart ska fylla två år. När barnen somnade ägnade vi oss åt kebabrullar, jättegott rödvin och snack. Idag började jag dagen med att träffa Lilla M. över en brunch. Gott och billigt. Efter att ha följt henne till tåget fixade jag lite grejer på stan och passade på att unna mig några nya smågrejer till hemmet. Det blev bland annat en ny härlig tekopp.

Penthouse är kallt också, men annars är det mesta fint faktiskt.

3 kommentarer:

Matt sa...

Grattis!
Kanske börja titta på att hitta boende i huvudstaden också?

S. sa...

Du är tredje personen som säger det. ;) Jag trivs fint där jag är dock! Pendlandets tidiga mornar kommer inte vara roliga men jag vill inte flytta i nuläget. Dessutom vet jag ju inte alls var jag kommer jobba i augusti, då kanske det är Uppsala igen.

S. sa...

Och tack! :)