söndag, februari 01, 2009

Krunegård

Jag har haft en skitbra kväll i mycket trevligt sällskap! Systrarna Ö. kom upp till stan och vi inmundigade lite tacos, vin och öl innan vi promenerade till Katalin för att avnjuta en konsert med Markus Krunegård. Lagom luftigt i publiken så vi fick skitbra platser. Bra konsert, definitivt bättre än i regn och kyla i augusti som förband till Winnerbäck. På Katalin träffade vi även på M. & M. och hängde lite med dem. Sen träffade jag på en gammal...bekant, som jag knappt kände igen eftersom han rakat av sig rockerhåret. På hemvägen fick jag rapport från kvällens ternheimkonsert i Peking (ja inte Peking alltså utan "Peking"). Någon var till sig över att ha blivit uppkallad på scenen för att assistera lite. Och ja, vi kommer alltid vara precis så nördiga och hon och hennes musik kommer alltid vara speciell.

Jag har haft en fin helg i fint sällskap med skitbra konserter. Låt oss hoppas att söndagen inte blir en backlash...

Maja (och Hanna) såg till att dokumentera spelningen ordentligt.

Inga kommentarer: