onsdag, februari 18, 2009

Sportlov

Jag har tagit mig sportlov! För det första behöver jag det och för det andra är det knappt lönt att åka till Stockholm och jobba. Inte enstaka timmar och inte i nuläget. Det har jag inte råd med. Istället är det sportlov för mig. Svisch säger det och snart är det slut.

Nog för att jag varit trött men så stressad kände jag mig inte ändå, trodde jag i alla fall. Jag måste ha förträngt det, i alla fall tillräckligt mycket för att det i kombination med lite dåligt ätande skulle resultera i att min kropp sa ifrån. När jag hade gått och lagt mig igår dröjde det inte länge förrän jag började känna en viss smärta i mellangärdet. Efter ett tag kändes det som att någon grävde runt därinne med en glasskopa. Då blev jag ju om inte annat mer stressad för att det kanske skulle göra ännu ondare om ett tag, eller om jag bara så mycket som vred på mig. Det i sin tur skruvade igång tankarna på hur mycket jag hade att göra och att jag inte hade tid med att må piss.

Två Novalucol hittade jag och stoppade i mig. Tack, sa magen och gav mig tillbaka det jag ätit strax innan jag gick och la mig. Fan, tänkte jag men var samtidigt glad att detta ändå inte var nån magsjuka. Med frossa gick jag sedan och la mig med morgonrocken på under täcket. Efter ett tag vaknade jag med en viss bastukänsla och kroppen hade återgått till det normala. Tvättiden klockan åtta fick jag skrota på grund av trötthet men annars har dagen varit bra.

Jag har bakat banankaka, jag har hjälpt F. med en grej och jag har ägnat min nya soffa lite tid. Kom på att jag knappt hunnit varesig sitta eller ligga i den nåt sen jag fick den. I lördags satt jag i den och såg melodifestival och blundade för att slippa se Zelmerlöw. Jag funderade på det ultimata sättet att ligga i soffan. Jag undrade om jag inte fann det idag. Låg där och bara stirrade på min bokhylla en stund och påminde mig om att jag nog behöver lite mer högkvalitativ slötid lite oftare.

Ifall ni inte skulle höra av mig på några dar så har jag nog bara fastnat i soffan.

Inga kommentarer: