tisdag, februari 10, 2009

Soffa

Till helgen ska jag få byta ut min soffa. Jag har vårdnaden om en liten och ganska fin vit soffa. Den passar ihop med mina 60-talsmöbler men den är ett helvete att försöka sova i. Man bryter sönder sig. Och sen är det så att Limpan som äger soffan äger ytterligare en soffa som behöver en ny hemvist på grund av lite nyinvesteringar. Så nu får jag en större grå soffa som man liksom kan bo i på annat sätt. Den "nya" soffan var en gång ett fult 90-talsas med stora mönster i läskiga färger men eftersom Limpan är den händiga kvinna hon är har hon klätt om den i ett grått tyg. Och eftersom hon och hennes designited driver tar en sväng norröver för att hämta lite grejer ur källarförrådet i Penthouse inför flytt från Fvåningen till Draken så blev det ju lämpligt att dumpa soffan här på lördag. Jag tror jag ska tillbringa lördagkvällen i min soffa med nåra glas vin, bara vräka mig liksom.

Kanske kan detta kompensera att jag saknar dubbelsängen? Inget ont om min 120-säng men fan, den var stor, mjuk och skön den där dubbelsängen. Jag gillade att jag kunde ha alla kuddar jag äger samt två täcken i den och att omge mig av allt detta. Oftast var sängen mycket mycket bra. Ibland kunde den dock bli stor, kall och ensam. Det blir aldrig min nuvarande. Alltid nåt.

Inga kommentarer: