söndag, februari 08, 2009

Business as usual

Imorgonbitti släpps biljetterna till Madonnas spelning på Ullevi. De billigaste skitbiljetterna kostar 695 spänn (exkl. serviceavgift). Du kan få en hyfsad biljett för det priset men du kan också hamna uppe under takåsarna med de nyinflyttade örnarna. Min brorsa satt där första gången han såg Iron Maiden och han menar att det var så långt borta att det tog en halv låt innan man hörde vad det var för låt. Inte solklart värt sjuhundra spänn alltså... Bästa sittplatser kostar 1195 och bästa ståplats, i "Golden Circle" kostar 1000. Tusen jävla spänn... Och då är hon inte ens på toppen av sin karriär längre. Det är säkert skitbra där framme. Jag är nog mest upprörd över priset på skitbiljetterna.

Sedan är jag lite fascinerad av mängden av sektioner och de olika koderna för dem. Dessutom är det suspekt många vita spärrade sektioner mitt i smeten. Knappast VIP alltihop sådär hundra mil från scenen. Det gäller i alla fall att inte vara färgblind när man ska klura på det här: http://www1.ticnet.se/PriceTable?l=SE&EVNT=GOT14097ULE08091&CL_ORIGIN=

Jag antar att jag får dö utan att ha sett Madonna men jag överlever väl det med höll jag på att säga.

Inga kommentarer: