onsdag, oktober 17, 2007

Sushi

Idag har jag käkat sushi, finsushi, på ett ställe jag inte varit på innan trots att jag tänkt gå dit i flera år. Gott, gott! Men jag tror att Ayakos smäller högre hos mig ändå alltså. Men jag kommer nog definitivt att återvända. Jag har bara ätit sushi två gånger i höst, och första gången var förra veckan då det blev lite sushibuffe med nåra kursare. I våras blev det desto mer sushi, men jag har ont om pengar nu och vårens sushikompis nummer ett verkar inte vilja leka med mig mer. Jag vill ha mera sushi - nu!

Tränade ett skittråkigt gympapass häromdan och jag är fortfarande stel i kroppen och magmusklerna protesterar efter en långvarig tillvaro i dvala.

Nu ska jag nog städa lite bland nåra papper innan det är dags att sova. Inatt fick jag ett städryck och röjde lite på skrivbordet och pressade in böcker i en av de redan överfulla bokhyllorna.

För första gången på länge har jag ett frysfack. Har ju till slut lyckats få hyra ett i frysen i källaren där jag bor. När jag flyttade hit fanns den inte vad jag vet och när jag väl upptäckte den var den konstant upptagen. Nu har jag haft facket ett tag i alla fall och idag kom jag mig för att köpa lite grejer och stoppa dit. En påse wokgrönsaker och en påse hallon blev det. Det kändes bra liksom.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ar det bara en ugn som saknas da, koksmassigt alltsa ;)

S. sa...

Bra att du förtydligade det sista. Det funkar ju inte om vi ska gå runt och tro att allt jag kräver av livet just nu för att bli lycklig är en ordentlig spis. ;)

Anonym sa...

sushibuffé? gaaaah, vilket himmelrike! har jag inte stött på i götet, men då hade jag säkerligen ätit ihjäl mig, så kanske bäst att jag håller mig till mina 8-bitars :)

S. sa...

Hehehe, åtta bitar blir man ju inte mätt på! Om det inte är jättestora bitar. Igår åt jag nio jättestora bitar. Buffén är helt okej faktiskt även om det inte är värsta finsushin. Rätt mycket olika bitar faktiskt, även vegetariska. En asiatisk restaurang här som kör buffé med både kinamat och sushi. Du får säga till om du kommer förbi stan nångång så kan vi äta ihjäl oss lite. ;)

Anonym sa...

HAha jadu den där kafeburken... Deras är en sån där gamal plåt jäkel med ett gamalt motiv med människor som badar, fikar och dansar på. Sen locket...ujujuj, det är genomskilnigt gult. Dom har alltså haft det i över 35 år! Känner jag dom rätt så kommer dom att hälla i en skvätt kaffe i burken som jag gjorde (för att kunna ta fram när jag är där och visa at den "används") och ha kvar den gamla ändå...

S. sa...

Haha, typ Carl Larsson-motiv? Sån som man kunde köpa kaffe i när vi var små? Undrar vems päron det är som hade en med blommor på, känns som jag har nåt minne av en sån. :P Haha, låter typiskt det om dom bara skulle ha din för syns skull.