fredag, oktober 12, 2007

Hästjazz

Jag sitter här i min randiga gubbpyjamas och ett par randiga tjocksockar och lyssnar på lite country. Eller "konntry" som min farfar sa. Det är förresten farfars pyjamas jag har på mig. Han fick den i 90-årspresent för ett år sedan men dog en och en halv vecka senare så den är inte direkt utsliten. Sockarna är förresten dom som syns på presentationsbilden här bredvid.

För några veckor sedan fick jag en låt med en mycket skön titel av en gammal vän. Did I shave my legs for this? hette den. Kan man annat än älska en låt med den titeln? Det är ju inte utan att man ställt sig frågor i den stilen nångång. Mina gubbpyjamasben är förövrigt obehagligt stubbiga.

Efter Deana Carters låt, som får mig att tänka på en gammal SNL-sketch med Seinfeld-Elaine, avnjuter jag lite Dolly innan det är dags att sova.

Inga kommentarer: