söndag, oktober 14, 2007

Partysoda

På Konsum i Bagis hittade jag och Henke en läsk som hette Partysoda. Coops egen såklart. Vad kan en sådan liten goding innehålla för frukt tro? Vänder på flaskan och läser innehållsförteckningen. "Arom" står det. Fint, den tar vi. Mange piffade till den med lite frusna hallon och rosa sugrör och vips blev det värsta findrinken.

Har alltså varit i Estocholmo igen. Joinade Pitelena och Henke men drog på stan för mig själv medan dom kollade lite hipp inredning. Sen tog vi tricken (som Sundström skulle ha sagt) mot Bagis och lite tacopaj och vin och sånt. Fint.

Jag har ingen frukost hemma. Det känns dekadent. Eller salami och hårdbröd finns det, så det räknas väl. Och te utan mjölk. Rätt schyst frukost om man tänker efter. Det är ju ändå söndag efter alkoholintag och jag är student och under trettio.

Det är fest i huset så det luktar ciggrök i min lägenhet. Det har förmodligen rökts utanför porten hela kvällen, med porten öppen. Mmmm.

Jag är törstig. Önskar jag hade haft lite partysoda.

3 kommentarer:

Anonym sa...

1/4 Absolut Raspberri, 3/4 Partysoda från Coop. En näve frusna hallon, rosa sugrör och vips så har man en "Sex in the Bagis".
--------
1/2 Hemkört, 1/2 Partysoda och inget sugrör så har man gjort sig en "På dekis i förorten".
-------
Partysodan är användbar till mycket, tror t o m att det går att putsa fönster med den :)

S. sa...

Fniss... Men jag tror du måste dit med lite prit också för att det ska gå att tvätta fönstrena. Med bara socker blir det nog kladdigt även om det doftar fint.

Anonym sa...

Inte ödsla sprit på fönster.. Doften är väl aromer eller nå liknande :)