fredag, augusti 10, 2007

Själsligt

Rom (som i kubansk rom, inte som i staden även om den säkert också är fin), trevligt sällskap och tropisk värme är bra för själen. Träffade några gamla kursare igår. Hela gänget dök upp. Började med lite mat och öl på uteservering. Fortsatte med rom i mörkret vid åkanten med reggaefestival i bakgrunden. Det sistnämnda borde man göra oftare och längre stunder åt gången. Bara en och annan pissmyra störde.

Idag är det ingen tropisk värme. Jag stryker kläder och lyssnar på Led Zeppelin. Bland annat. Det börjar bli dags att fixa lite mat.

Försöker tänka positivt. Det går ganska bra ganska ofta, men inte hela tiden. Försöker att inte älta men en del behöver processas lite och förberedas. Men snart ska jag vara färdig med det här hoppas jag. Då slipper ni lyssna, ni som har tålamod när någon dragit ur proppen.

1 kommentar:

Matt sa...

För några år sen drack jag mycket rom. Nu dricker jag mest jack.