fredag, augusti 24, 2007

Jag är bra

Jag är bra. Det kanske till och med är mycket möjligt att jag är bäst. Lite i alla fall. Efter en hel del pillande är hälften av gitarrsträngarna på plats. Jag är mycket nöjd! Jag är stolt över mig själv! Det ser till och med rätt fint ut. Bara diskantsträngarna kvar nu. Lite annat pyssel med dom men det ska väl gå det med.

Dessutom ringde jag till ett ställe jag sökt jobb på för att kolla läget. Sånt är skitjobbigt att ta itu med men jag fick lite ångest (mer än vanligt alltså) idag när jag läste att det finns 15% färre tjänster inom mitt område nu jämfört med för ett år sedan. Kvinnan jag pratade med ställde lite frågor och bad mig återkomma om en vecka ungefär så fick vi se då. Hoppas hoppas... Vi pratar fortfarande bara timvik, men sådan är världen. (Hjälp, var det där allra sista ett Ranelid-citat? Jag hör det med hans röst. Brrr...)

Tyvärr är det svårt att säga detta utan att få Lill Lindfors version av Deidres samba i huvudet men faktum kvarstår: jag är bra!

Inga kommentarer: