torsdag, augusti 09, 2007

Gammal kärlek...

Inatt lyssnar jag på Lasse. Det var inte meningen, det bara blev så. Igårnatt sjöng Anna Stadling Nu är jag ung för mig. Det var inte heller meningen, det bara blev så. Jag har visst lite svårt för att gå och lägga mig. Dels värmen, dels massa annat. Jag försöker se saker och ting positivt nu, och rätt ofta lyckas jag ganska långa stunder. Det känns lovande, och jag hoppas att det inte bara är en släng av självbedrägeri. Det ordnar sig, det blir bra. På ett annat sätt, men bra. Kanske bättre egentligen.


"se dig om är det nånting du vill ha
är det nåt du har sagt eller nåt du aldrig sa
ska du rättas in i leden eller söka strid
vad ska du ge vad ska du ta
hur bidar du din tid"

(LW - Se dig om)


"letar mönster i gatan
ibland så ser jag nåt system
ibland ser jag vart jag skulle
ibland så ser jag bara sten"

(LW - Lång dag)

Inga kommentarer: