tisdag, maj 22, 2007

Tar mig i kragen

Jag försöker ta mig i kragen lite. Det går sådär. Idag har jag i alla fall dammtorkat och grejat i två av mina tre fönster samt fixat en läkartid. Läkartiden avseer de fina röda utslagen i ansiktet som jag aldrig blir av med. Tänkte passa på att fråga om lite annat smått och gott hudrelaterat när jag ändå är där. Typ om den lilla knölen jag haft på knät i femton år. Kan vara på tiden liksom.

Funderar på om jag ska sortera lite papper nu kanske, eller söka ett jobb, eller stryka kläder, eller diska.

Just det, och så har jag bokat in en middag med min mor i Stockholm imorgon. Det blir bra! Dessvärre verkar det som att Sally Mann-utställningen på Kulturhuset har försvunnit för längesen. Där får man för att man är så seg ibland.

Nä, lite kaffe nu. Och en macka. Och sen lite öl med gamla sociologikursare.

Inga kommentarer: