fredag, maj 18, 2007

Det är ett hårt liv

Födelsedagskalas med tårta två dagar i rad. Det tär på kroppen... Och det vankas mer kalas framöver. Maj verkar ha varit en fin månad att sätta barn till världen. Tårta, kakor, kaffe...i kombination med stress. Nu sitter jag här med uppknäppta brallor och ser gravid ut samtidigt som jag poppar novalucol. Än är det inte slut på födelsedagsfirandet. Om en dryg vecka är det dags för spritbuffe i Kransen. Fick världens finaste inbjudan med en inledningsfras som bara en råfeminist kommer undan med. Eller egentligen bara en specifik faktiskt.

Det är ett hårt liv.

Men innan ni fnyser åt dekadensen: jag har en D-uppsats som ett ok över mina numera rätt otränade axlar. För att inte tala om jobbsökandet...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm 2 saker:
1) Ska man sätta barn till världen får du allt hoppa spritbuffén. Eller det är klart, tillverka dom under berusning är ju tydligen poppis och helt oskadligt.. 2) Otränade axlar.. tja med tanke på att du går igenom det här vid a,b,c och d uppsatser, så borde dina axlar vara rätt starka ;)

Anonym sa...

Så. nöjd? :)

S. sa...

Mange, här ska inte sättas nåra barn till världen på ett bra jävla tag! Observera tempuset i meningen: VERKAR HA VARIT en fin månad. ;)

Anonym sa...

hmm Så jag ska tolka det som om det hade blivit några skulle det vara i maj som man skulle ha gökat?? :)

S. sa...

Men Mange, om man gökar i maj blir det ju knodd i februari och hur kul är den månaden?

Anonym sa...

Det beror väl på om det var planerat eller inte :) Antingen lyser dom upp tillvaron eller så är det "Murphys law" som tillämpas...

S. sa...

Nu tycker jag allt att vi har kommit ifrån ämnet. ;)