onsdag, maj 30, 2007

Lilla snigel

Lilla snigel, akta dig...

Det är sniglar överallt när man promenerar nu. Små beiga, små svarta och stora jävlar. Fine, så länge ni inte krasar under mina skor. Jag tog mig en långpromenad ikväll. Alldeles för mig själv. Det var väldigt skönt, speciellt efter min misslyckade tupplur tidigare på kvällen då jag sov alldeles för länge. Lite kallt om händerna var det ute men i övrigt fint att gå där i dimman och lyssna på musik. Fick lite lust att lägga mig mitt ute på en åker, men det hade nog varit både kallt och blött. Bönder gillar nog inte att man plattar till i deras åkrar heller.

Vad har jag gjort i veckan då?

- Ätit sushilunch i trevligt sällskap.
- Fyndat en kjol.
- Varit till doktorn med prickarna i ansiktet.
- Återigen konstaterat att min tand fortfarande ilar när jag tuggar.
- Promenerat en del.
- Sökt ett jobb.

Värsta glammiga livet.

Inga kommentarer: