fredag, maj 04, 2007

Städa städa

Det är lite sant det där att jag aldrig blir klar med mitt städande hemma. Jag har fått pikar från flera håll. Normalläget är ju lite allmänstökigt men på sistone har det varit rätt skitigt också. Nu har jag precis dammsugit i badrummet, något jag tänkt göra jättelänge. Det kliar i näsan. Mitt hem på sistone har liksom varit sådär stökigt som det bara kan bli när jag gör tio saker samtidigt och inget blir ordentligt gjort. Till slut märker jag inte vissa saker, jag slutar se dem. Som dammsugaren som bott mitt på golvet väldigt länge nu. Hur länge tänker jag inte tala om.

Jag måste rycka upp mitt hem så jag kan bjuda folk på fika. Känns som att det är min tur... Jag bor alltid minst och har alltid stökigast vilket leder till att man alltid hamnar någon annanstans. De enda som varit hemma hos mig på väldigt länge, förutom dem som bara varit inne och vänt, är lite mer stöktåliga vänner och det var nog längesen dom var här mer än två minuter också.

Jag har vänner som inte varit hemma hos mig på flera år. Nu beror inte det bara på min oförmåga att städa, men det vore ju enklare att bjuda hem dem på en kopp kaffe om det såg lite trevligare ut.

Nu är jag inte värsta skitgrisen men eftersom jag bara städar punktvis så är det ju alltid råstökigt nånstans liksom. Jag menar, vem bryr sig om att mitt badrumstak varit jävligt fräscht ett tag nu? Well, min granne A var in och inspekterade det visserligen!

Nä, nu ska jag ta ett djuuupt andetag innan jag ställer mig på knä på badrumsgolvet med skurborste och kalkmedel!

3 kommentarer:

emelie sa...

jag är ju rätt så stöktålig. men inatt när jag skulle sova hostade jag för att det var så dammigt i mitt sovrum. ytterliggare en sak att skriva upp på listan "att göra efter klockan tio den 21 maj"!

Anonym sa...

Ja, taket var ju faktiskt jävligt fint skurat ;)

Anonym sa...

Hm, jag hade fått för mig nu ett tag att det var 9.00 som gällde? Men du kanske vill pusta ut en timme? ;)