tisdag, maj 22, 2007

På västfronten intet nytt

Eller Östkusten. Norrlandskusten. Mellersta Norrland. Kjell Lönnå-land. Där händer det grejer minsann. Stora visioner. Om visionerna ljuger jag inte, men...när man har stora visioner, hur kan då följande inträffa? Hur kommer det sig att jag då i ST behöver läsa detta:

"Första onsdagen varje månad blir det 90-talsklubb i regi av Kent "Melodie MC" Lövgren, som ska spela allt från Oasis till Eurotechno. ("Vi kommer förmodligen inte undan det", skrattar Andreas Raupach)."

Det handlar om Stadshuset. Innergården ska öppnas, ny ljudanläggning är fixad och nu jävlar liksom. Nu jävlar...Melodie MC? I don't get it. Men fortfarande tycker jag att det är bättre än att dom privatiserar huset och bygger galleria av det. Faktiskt. Dock kommer jag nog att hålla koll på vilka klubbkvällar man bör hålla sig borta ifall man nu får för sig att gå dit.

Men kan det kanske funka om han bara håller sig ifrån sitt eget material? Ska han kalla sig samma namn nu? Har han skaffat sig självdistans? Har han slutat gå på stan och prata i telefonen fast ingen ringer? Har han klippt sig? Har han slutat med mobilhölster?

Hm... Den där brittpoppen kanske skulle sitta fint till en öl eller tre. Och Snaps Rythm is a dancer är ju trots allt rätt bra.

Men ändåååå!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du, det verkar faktiskt som om han gatt vidare (lite i alla fall). Sa har presenterar han sig sjalv pa mittuniversitets hemsida

"Jag arbetar, på en 50% tjänst, som universitetsadjunkt på Mittuniversitetets avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap, där jag undervisar inom kommunikationsvetenskapliga / PR-relaterade ämnen. Övrig tid driver jag en sundsvallsbaserad kommunikationsbyrå som arbetar med hela spektrat från strategisk kommunikation/PR till marknadsföring och event."

Det har med klubbandet pa statshuset ar tydligen nan form av aterfall "Det händer nämligen att jag då och då får ett återfall av musicerande om än idag på en behaglig amatör nivå. ”En gång musiker, alltid musiker”.

Ja, det aterstar val att se vad det blir av detta spektakel, jag invantar rapporter.

S. sa...

Rapporter? Som i att du förväntar dig att jag ska då dit? ;) Det är onsdagar...glöm det. Jag är en hårt arbetande kvinna under veckorna.

Anonym sa...

Haha, men du maste, jag vill veta!