lördag, mars 19, 2011

Dag 8: En låt jag kan hela texten till

Queen - Bohemian Rhapsody

Jag började lyssna på Queen när jag var i tolvårsåldern. Freddie Mercury hade just dött, det gavs ut ett par samlingsskivor och deras musik spelades flitigt på MTV. Jag gillade Queen jättemycket, utom möjligtvis Radio Ga Ga för den tjatades så.

Bohemian Rhapsody hade jag på en skiva med filmmusik. Den var ju med i soundtracket till Wayne's World. Så hittade jag texten i en tidning. I en engelsk tidning som vi fick läsa på en engelsklektion. Klassen länsade tidningarna på bra grejer. Vi fick en utskällning, med all rätta, och knappast läsa tidningar något mer. Bohemian Rhapsody-texten låg i alla fall på mitt skrivbord länge och rätt som det var kunde jag bara texten.

Den har suttit där sedan dess men kan såklart behöva lite hjälp ibland genom att lyssna på låten samtidigt. Speciellt om alkohol intagits, för då flyger texter all världens väg.

Inga kommentarer: