tisdag, mars 15, 2011

Dag 4: En låt som gör mig ledsen

Jag tycker väldigt mycket om Du min vän med Nina Ramsby och Martin Hederos. Det är en fin visa, ursprungligen en låt på engelska av Stina Nordenstam faktiskt. Med Ramsby och Hederos finns den på det fina albumet Jazzen, där gästad av Jakob Hellman. Jag fick den låten skickad till mig en mörk vinterkväll när jag inte mådde särskilt bra och den var väldigt tröstande. Jag fick den av personen som var en stor orsak till att jag mådde sådär dåligt. Det kan ju tyckas väldigt bakvänt och det var det väl på ett sätt. Samtidigt så var det kärleksfullt och som ett mått av försoning i det där. Ungefär samtidigt började jag muntra upp mig själv med Miss Lis första låtar. Föga anade jag att jag att den botten jag trodde att jag hade nått inte alls var botten.

Nog har jag lyssnat på den här låten sedan dess och i min tur skickat den vidare till behövande vid olika tillfällen men den gör mig lite ledsen att lyssna på. Den gör i alla fall lite ont, den känns på så vis att det blir lite tungt att andas. Jag såg Nina köra den i Östersund för ett par somrar sedan och det var så fint. Den får ju mig att le också på något sätt.

3 kommentarer:

Nina sa...

Hm. det var väl inte JAG som skickade den? :(

S. sa...

Haha, klart det var du som skickade den! Och det var väldigt fint gjort just då även om saker var trassliga.

S. sa...

Men alltså orsaken till att den gör mig ledsen är ju låten i sig, samt lite att den påminner mig om hur dåligt jag mådde då. Känslan liksom. Så det är inte pga dig egentligen, det får du inte tro. :)