lördag, oktober 18, 2008

Tips mottages tacksamt

Om ett par veckor ska vi ha "Filmens dag" i mitt arbetslag. Filmens dag, som egentligen är en halvdag, innebär att eleverna får se en film som de sedan får diskutera och så. Förut har de sett Billy Elliot och även Gilbert Grape. Den förstnämnda blir det inte i år och den andra var det tydligen de som inte var så sugna på. Jag sa att jag kunde fundera lite på någon bra film att se. Jag har arbetat ihop en liten lista men är säker på att jag glömt massa bra grejer så jag tar gärna emot förslag!

Följande krav har jag:

- Det ska vara en bra film.
- Den ska helst vara hyfsat ny men inte så ny och så populär att de flesta nyligen kan ha sett den.
- Den bör (får inte) inte vara barnförbjuden.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt Liv i rosa, kanske?

Anonym sa...

But I'm a cheerleader
Kanske inte så superny, men den är lite smårolig.

S. sa...

Nyare än Gilbert Grape iaf ;)

S. sa...

(som det förövrigt såklart inte är nåt fel på)

Anonym sa...

Pans labyrinth!! Fast den kanske inte är så "barnvänlig" men den har grymma budskap och sånt...+ att den är lite (du kanske har sett den förresten?) sagolik! Guillermo del Toro har gjort den ju!

S. sa...

Malin> Jag har sett den två gånger faktiskt och den är fantastisk fin. Hemsk också somsagt, men fin.