lördag, december 01, 2007

Snyggcykeln

Snyggcykeln är stulen. Min fina cykel som alla mobbar mig för. Den som egentligen är pappas cykel och inhandlades hos "Cykel-Bosse" sisådär 1988. Igår la jag ner en slant på lite service. Senare på kvällen tänkte jag gå ner på stan men ångrade mig och tog cykeln istället. Väldigt nöjd över att den var fixad. Sen var jag på kul fest och blev full och dansade som bara den. När jag skulle ta Snyggcykeln med mig hem framåt nattkröken var den borta. Ingen cykel som lyste vit och fin i cykelstället. Den är spårlöst försvunnen och den där servicen känns ju som en måttligt bra investering. Jag är totalt beroende av att ha en cykel så till veckan måste jag och min obefintliga ekonomi köpa hoj. Alternativet är att fixa iordning gamla Skruttcykeln (dyrt, jobbigt och obekväm cykel) eller låna en vit herrcykel av min lokala cykeldealer Limpan. Ser jag någon cykla runt på Snyggcykeln kommer jag inte längre att ansvara för mina handlingar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan lätt få låna en cykel av mig. Har en som det är punktering på och en som det inte är det på, men som går lite trögt sägs det.

Säg till om du vill låna. Finns grejer att laga punkan med, ifall du känner dig sugen.

Hojta om du vill låna. Nu när jag ändå har tre cyklar kan jag ju lika gärna låna ut en av dem :)

Anonym sa...

Förjävligt att de snodde din nyfixade cykel också för övrigt. Vad värdelöst gjort. Hoppas den kommer åter.

Ned med cykeltjyvarna!