lördag, december 08, 2007

En såndär lista

Tre saker som alltid finns i min:
Kyl: mjölk, sylt, smör
Frys: I mitt köldfack finns is, is och is. Frysfack har jag inte haft tillräckligt länge för att skaffa mig vanor.
Skafferi: Köksskåpet alltså. Te, ris och en rosa rymdvarelse i plast.
Handväska: Survivalkit, liten hårborste och lypsyl
Sminkväska: Det vore att ta i att påstå att jag har en sminkväska.
Badrumshylla: Diverse ansiktskrämer, tandtråd, värktabletter
Förråd: Extrasäng, diverse gamla skor, en gammal dator
Hjärna: Musik, gammalt skrot, överanalyserande
Jackficka: Bär inte runt så mkt skrot i fickorna men kanske ett mynt, en reflex och ett kvitto.
Kryddhylla: Kryddhylla? Yeah right. Salt, basilika och svartpeppar.
Balkong: Har ingen balkong ju.
Barskåp: Inget barskåp heller, och mindre alkohol än önskvärt hemma. Just nu endast en öl i kylen.
Köksbänk: Disk, diskmedel och en gammal såpakopp i emalj med grejer i.
Fruktkorg: Tre olika? Seriöst? Kanske bananer eller mandariner, i bästa fall båda.
Filofax: Filofax låter så mycket 90-tal. Almanacka har jag. Föreläsningar, födelsedagar och jobb skrivs t.ex. upp där.
På mitt skrivbord på jobbet: När jag jobbar lånar jag andras skrivbord. På mitt skrivbord hemma har jag bland annat dator, massa papper och telefon.

Inga kommentarer: