tisdag, december 11, 2007

Stoppa russinen!

Nu är det såhär va att en lussekatt ska innehålla två russin, en i varje ände, och inte tio-femton stycken utspridda på hela bakverket! Den ska inte vara russinspäckad! Det finns faktiskt folk som inte gillar russin. Blanda inte russinen direkt i smeten, era lata jävlar. Förra veckan hittade jag lussekatter som var både varma (lyckträff), hade bra med saffran, var saftiga och endast innehöll två russin. I en av de två lussekatterna fattades russinen helt. Precis i min smak! Skärp er nu, småtorra lussekatter med lite saffran och mycket russin är dååååligt.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vi körde på att stoppa russin i degen och sedan sätta ytterligare två i varje för att det skulle bli extra fint. Det är dåligt alltså?
Fast russin är ju gott :P

S. sa...

Jättejättedåligt! Russin är ett otyg och har inget att göra i degen. Två kan jag hantera. Tjugofem gör ju att jag måste dissikera hela lussekatten.

Anonym sa...

Jag ar helt pa din sida Sandra.

S. sa...

Känns bra, Linda! Jag vet åtminstone en till som inte diggar russin. Det är vi mot världen.

Matt sa...

Ju fler russin desto bättre.

Anonym sa...

Jag håller med Matt. Ni som inte tycker om russin kan väl äta runt dem?
Precis som vi som inte gillar hål i osten äter runt hålen =P

S. sa...

Det går inte att äta runt eller pilla ur om det är 20 russin i en och samma bulle. Det håller inte.

Anonym sa...

Nu tycker jag du verkar lite negativ ;)

Anonym sa...

Lussekatter är en ond skapelse, jag står helt på russinens sida. Bara russin och ingen lussekatt!

S. sa...

Sara, jag ser ett potentiellt samarbete här.