torsdag, september 14, 2006

Fyrkantiga ögon

Vad jag svettas! Det är sommarvarmt ute och det är ju skönt. Skolan jag är på verkar ha schyst ventilation för det var rätt lagom temperatur där. Imorse luktade det dock smörsyra i ventilationssystemet. Mysigt. Och jag kommer säkert att klaga på att jag fryser längre fram. På den lokala ICA Nära-butiken med gubbnamnet har de däremot någon form av tropisk värme. Fy så vidrigt! Det måste vara värre än vanligt.

Men så till det viktigaste. I förrgår noterade jag att det bara var myrornas krig på trean och sexan. Jag tänkte att det kommer tillbaka. Igår var det samma sak och jag provade mig på en sökning. Tänkte att de kanske villat bort sig själva. Självklart inte. I fikarummet imorse upplyste mig så en annan student av att bolaget som ser till att vi har TV här inte längre har de kanalerna i basutbudet. Va fan?! Tydligen skulle det inte vara så dyrt att binda upp sig på ett år. 199 kronor i anslutningsavgift och sedan 59 kronor i månaden. Jag funderar allvarligt på det. Då får jag förutom trean och sexan även femman och MTV. Jag kräver inte så mycket kanaler egentligen...men inte ens trean eller någon sån kanal, det är faktiskt lite trist. Men...har vi digital-tv här än eller är det bara på gång? Blir det ingen skillnad i kanaler då (om man bor i hyreshus)? Det är väl upp till hyresvärden att deala antar jag. Och det är väl det dom gjort. Dålig deal, för mig.

Nu borde jag laga potatissoppa. Och jag har köpt kantareller. Finska kantareller visserligen, men det är ju nästan svenska. Ska smörsteka dom (jäpp jag har köpt SMÖR) och äta dom på en macka. Varför köpte jag bara ETT hekto?

2 kommentarer:

emelie sa...

tack för igår. det gjorde mycket.

S. sa...

:) Det var trevligt att du tittade förbi.