tisdag, augusti 15, 2006

Ledmotiv

Jag har köpt en samlingsskiva med Peps. Jag tror låten Ingenting gjort ska bli mitt nya ledmotiv! Åtminstone för dagen. Det passar så bra med mitt engelska favoritverb. Procrastinate. Smaka på det. Funkar även som procrastination, eller rent av procrastinator. Förutom att det låter nästan som prostata så är det väldigt fint. Helt underbart praktiskt verb är det! En internetvän till mig brukar titulera sig "professional proctastinator". Synd att det är upptaget.

Största händelsen för dagen är att jag äntligen har Anis nya album Reprieve i min ägo. Underbart.

Det är de små sakerna som gör det. Speciellt när så mycket annat suger.

"Men det blir ingenting gjort, nä ingenting blir gjort..."



P.S. Det låter lite som terminator också.

2 kommentarer:

Matt sa...

Jag gör inte heller någonting. Och jag har semester och borde hitta på massa kul. Men jag har ingen energi.

S. sa...

Fast har man semester så ska man ju hämta energi och det kan man ju få av att göra ingenting.