måndag, augusti 07, 2006

Bostad

Shit, det bara slog mig...av alla mina kompisar så är det bara kollektiv-Klara som bor i studentbostad förutom mig. Så har det nog varit ganska länge. När hände det egentligen? Ungefär samtidigt som (nästan) alla klippte sig och skaffade jobb? Lena konstaterade att det bara var jag av hennes kompisar som inte hade nåt "långsiktigt" boende, när vi filosoferade lite i bilen tidigare idag. Jag tänkte att det var ju bara hennes vänner det men kom nu fram till att fan det är ju likadant bland dom jag känner. Inte för att det gör nåt (än så länge), det var bara ett konstaterande. Hm. Ett rivningskontrakt finns också i bekantskapskretsen, men det har visat sig vara rätt stabilt. Och det handlar dessutom om Sthlm. Och innehavaren tillhör kategorin klippt-sig-och-skaffat-jobb. I alla fall rent bildligt, det där med håret.

Idag bjöd jag på lunch. Tomat- och ostpaj med både vanlig ost och fetaost. Smarrigt! Nu ska vi se om jag kan åstadkomma lite middag. Måste fylla kylskåpet med lite innehåll och så packa upp lite också så jag får plats med Linda som kommer och övernattar.

Inga kommentarer: