söndag, juli 16, 2006

Tvätt (igen)

Jag tycker det är rätt schyst att tvätta, speciellt när man har tillgång till egen tvättmaskin. Jag vet, jag är knäpp. Det finns något tillfredsställande i det där att plocka ut blöt ren tvätt ur maskinen. Lite sådär "titta vad jag gjort, åh vad fint och rent". Kan man hänga ut det sen också är det ännu bättre. Baksidan av det hela är att man måste vika och ibland till och med stryka tvätten sedan också. Inte alls lika trivsamt.

Ett annat tecken på att jag är knäpp eller nåt är att jag på allvar funderade på att lära mig sticka ordentligt häromdan. Såg en bok om att sticka såna pulsvärmare och tyckte att det är väl sådär lagom. Dom verkar rätt trevliga att ha på handlederna också. Jag tog dock mitt förnuft tillfånga och insåg att det inte kan bli nåt annat än kaos och irritation och att jag aldrig kommer att orka. Mina fula halvfärdiga lovikkavantar från femman ligger faktiskt på skrivbordet så jag kanske borde ha gått in och tagit mig en titt på dem. Att de är fula är min förtjänst men att de inte blev färdiga är faktiskt syslöjdsbitchen delvis skyldig till. Och då är jag helt ärlig.

Tycker ni att jag låter understimulerad eller något? Äh, jag tror det är små glimtar av energi bara och det får betecknas som positivt eftersom jag emellanåt är som värsta zombien av postjobbet. I fredags var jag så knäckt efter en jobbvecka att jag gick och la mig vid elva och sedan försökte läsa lite. Tjugo över tolv fick jag ge upp och sov sedan som en klubbad säl. Ni som känner mig vet att det inte hör till vanligheterna. Hade träffat S och H i stan på eftermiddagen över två öl och en hamburgare och när jag tog bussen hem kände jag mig lite smålullig (och nöjd med att vi träffats så pass tidigt eftersom jag aldrig skulle ha pallat en utekväll).

Nu överväger jag att ta en promenad, men först ska jag eh...hänga tvätt. Det är lite terapeutiskt tror jag.

2 kommentarer:

emelie sa...

Det låter som om du kommer att behöva ett litet köpenhamnsäventyr!

S. sa...

Faktiskt precis vad jag stod och tänkte på nu när jag borstade tänderna.