lördag, juli 29, 2006

Sol

Nu är det visst soligt igen så jag borde gå ut. Tror jag ska ta mig en kopp kaffe också.

Läste att Carola kört för fort igen. Polisen säger att de inte stoppat henne, men Carola själv har sagt att hon kört 160 km/h och blev stoppad vid stället där hon skulle spela. Oavsett vilket är hennes kommentar intressant. – Jag tänkte på musiken, på er i publiken och kärleken till livet. Så när hon körde så fort på en 50- eller 70-väg tänkte hon på kärleken till livet? Vems liv, undrar jag.

Jag har läst ut Emma Vall-boken nu. Den var rätt spännande emellanåt men Sundsvalls-grejen var somsagt inte genomförd med särskild finess. Började på en till, Vänskapspakt, men egentligen vill jag läsa Kattjakt som utspelar sig en del på Alnö. Tog en liten paus från Vall i alla fall och började med Mian Lodalens Trekant.

Tre dar kvar att jobba har jag nu. Vet inte exakt när jag åker neröver. Kanske med Lena om en dryg vecka, kanske lite senare. Är sugen på LW på Zinken, men det beror på. Måste plugga lite i augusti. Fy! Resa till Köpenhamn är bokad och fixad. Yes. Sen väntar Laleh och kanske ett besök av S. Sedan är sommaren slut, men det vill jag inte tänka på. Usch usch usch.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är Lodalen nåt att ha? Är det inte rätt mycket lesbiskt tantsnusk över det?;)

S. sa...

Linton> Tantsnusk skulle jag väl inte säga. Lite mer flatvariant av Bridget Jones kanske?

M> Jag har inte läst så långt än men jag tyckte väl inte att Smulklubben var något mästerverk heller. Det är lättsam underhållning och på vissa ställ är hon jävligt rolig Mian. Hon är ärlig på nåt sätt och ibland får hon in en fullträff. Så vill du veta hur det går och ha lite lagom lätt sommarläsning så visst, köp den. 50 spänn kan den nog vara värd.

S. sa...

Mm, jag förstår. Men än så länge tycker jag inte att Trekant är sämre. Ska tala om vad jag tycker när jag läst ut den. :)