onsdag, juli 12, 2006

Läggdags

Ska ta mig en dusch strax och sen är det dags att krypa ner i sängen. Kanske hinner jag läsa lite till och med innan det är dags att sova. Sommarlektyren för närvarande är Charles Bukowskis Postverket. Hehe. Avslutade dessförinnan Mian Lodalens Smulklubbens skamlösa systrar. Tvära kast...

Idag läste jag i tidningen (någon av dem) att Ace of Base (jo, ni läste rätt) ska ut och turnera nästa år. Skona oss! De lär ju i och för sig inte turnera i Sverige så vi lär väl vara rätt förskonade här i och för sig. De säger sig inte ska släppa något nytt material (Tack för det, det räcker väl med Basshunter!) så det är inte utan att man undrar om pengarna tagit slut. Eller så kanske Ulf blev sugen på lite mer kändispartaj efter utekvällen med Axl. Han kanske saknar sånt. Paja bryggor och allt vad han höll på med. Fast det var den andra snubben, Jonas, som meddelande pressen. Han påstod att det var för att det var så kul när de gjorde ett gig i Belgien förra året. Mhm... Jag kan ju erkänna att jag är ägare till ett exemplar av Happy Nation (U.S. Version, wow), men det var ju eh...längesen. Och All That She Wants får mig fortfarande att tänka på Lärarorkestern (Love, Magda, Stickan...) på Vibacke.

Nä, dags att sova. Jag var så djävulskt trött imorse. Hoppas det blir en lugn dag imorgon. Måste ut med det sista av telefonkatalogerna. Fredag kommer att bli en jävlig dag. Får börja tio över sju då, men får förutom lite mer pengar även förmånen att utöver de vanliga också förse Motorbåts-, Ångbåts-, Lastbåts- och Fiskebåtsvägen med post. Jo, det är båtnamn och grejer som gäller här. Fantasin börjar tryta så de senaste tillskotten på distriktet är Periskopvägen (granne med Ubåtsvägen som tillkom för 15 år sen) och Barkbåtsvägen (!). Vad blir det härnäst?

Sådär, nu har jag snackat post så ni nog somnat före mig. Och då har jag inte gått in på brevlådorna än...

3 kommentarer:

Matt sa...

Vad passande med Postverket. Jag tycker den är jättebra. Factotum, Min oskuld och pearl harbor, Hollywood är också jättebra. Har några novellsamlingar också. Men hans dikter har jag inte gett mig på.

milla sa...

haha.. jag har också happy nation (u.s. version) men jag är lite mer förlåten än dig för jag var faktiskt bara typ 8 år eller ngt sånt då... du måste ju varit runt 13 ;) Ha det bra i sommarvärmen och hoppas att Boten Anna spelas så lite som möjligt i postbilen ;)

S. sa...

Jo precis. Men den vaaar bra då (tyckte man)! ;)

Faktum är att jag har Boten Anna i huvudet just nu. Illa illa. Men det finns faktiskt värre även om den är fruktansvärt dålig.

Hoppas du har det bra du med!