torsdag, juli 06, 2006

Premiärdopp

Idag har jag badat! Det var så varmt när jag kom från jobbet att jag föreslog brorsan att vi skulle ta en tur till Släda och premiärbada. Sagt och gjort. Läste någonstans att temperaturen var 18 grader i Tranviken igår. I Slädaviken idag kan det ingalunda varit så varmt. Det gjorde ont i fötterna precis hela tiden. 16 grader satsar jag på. Men nu är det gjort! Kan dessutom tilläggas att jag var ungefär näst blekast på stranden, och det var ändå en del folk där. Min brevbärarbränna tar sig dock, och högerarmen börjar se riktigt tjusig ut!

Jobbat 8-14 den här veckan (dvs jag har tagit ut min lunch när jag kommit in, vilket inneburit att jag gått hem då). Det har varit rätt skönt, men det blir jävligt stressigt också när vi kommer ut sent. Sommarrutiner gör att vi får all post på morgonen istället för att den kommer två gånger om dagen.

Igår var jag in på stan och beskådade lite spektakel. Gatufesten hade sin invigning och eftersom min namne jobbat en del med den (och dessutom fick släppa en konfettiballong på scenen med festgeneral Tjacka) så var jag ju tvungen att kolla lite. Träffade henne med sällskap sedan och hängde lite och kollade läget innan det var dags att leta reda på päronen och åka hem. Mamma har köpt en ny bil, en fin Saab med automatlåda, väldigt trevlig att köra. Så pass trevlig att jag nog inte saknat den gröna volvon än. Mamma: "Nu har jag två röda bilar och en röd cykel." (Det senare syftar på en Crescent anno 1960-nånting, även kallad Snabben [här försökte jag förklara var betoningen skulle ligga för korrekt uttal, men jag gav upp]". Annars kör jag ju mest Renault Kangoo numera. Postbil that is. Och den har ju automatlåda den med. Och högerstyrning, hehe. "Renault? Varför då när man kan gå?"

Gatufest ja... På lördag blir det framförallt Laleh men även lite Tiger Lou och Vapnet tänkte jag. Glutta lite på Ph blir det väl också. Och kolla lite halvokänt. Och så blir man väl så illa tvingad att kolla in de lokala (ja nästan, dom är ju från Ånge) och hajpade Takida. Och så ska jag försöka förtränga att Patti spelar på Peace & Love imorrn... Imorrn är förresten två av mina fem jobbveckor avklarade!

Konstiga matvanor får man av att vara hemma och jobba. Det blir mycket mackor, mycket fil och yoghurt på knepiga tider pga jobbet. Och sen har det blivit en del fikabröd också måste jag ju säga. När jag kommer tillbaka till Uppsala blir det fan gymmet right away. Många sköna eftermiddagslurer blir det förresten också, företrädesvis i hammocken under ett parasoll på balkongen.

Nu ska jag gå och äta pasta med skinksås! Så bekvämt att få maten (mer eller mindre) serverad. Päronen drar på tre veckors MC-semester ut i Europa snart så då är det slut på den lyxen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med premiärdopp. Har inte blivit något för mig ännu.
Blev det ingen Pimme? :(

S. sa...

Mäh, nu när gipset är av och allt! Ner i vattnet med dig bara. Du som bor vid havet och allt.

Bidde ingen Pimme. Men det blir Laleh om inget oförutsett händer.

S. sa...

Såg att jag inte nämnt det men Thåström spelade igår klockan 24 och det var för sent för mig och dessutom så hade jag bara planerat att gå en dag och det var inte direkt nåt annat att se igår. Ville inte riskera att behöva se Carola tex. ;)