lördag, april 28, 2012

Släpp fångarne loss det är vår!

Äntligen är våren här, lagom till Valborg! Själv drar jag från stan faktiskt. Första gången sedan 1998 som jag inte är här. De sista åren har det inte firats så mycket men ändå. Jag tänker tillbaka på tidigare valborgar och ser rejäl fest, nationer, antiklimax, spontana förfester, konstiga fester, sillunchar på balkong, brutna fötter, sol, regn, blåst, grillning, skräp, avslagen fest, eftermiddagspizza, walk of shame, mer antiklimax, antifirande på penthousebalkongen, trevliga middagar och även minst ett totalignorerande av valborg efter att faktiskt ha jobbat den dagen.

I år drar jag hem till päronen eftersom jag ärligt talat inte har något bättre för mig. Då passar jag på att träffa dem lite och eftersom pappa ändå har ett ännu inte helt tillfrisknat ben så ska jag passa på att göra lite nytta också på tomten och i garaget.

Idag har jag hjälpt E. att flytta och därmed även flyttat en del av mina egna saker. Fy fan vad mör jag är! Nu ska jag vila tio minuter innan det är dags att tvätta.

Inga kommentarer: