torsdag, april 05, 2012

Kräk

Åkte och tränade. Katten sov på sängen. Kom hem och såg att det lilla livet kräkts på mattan. Häromdan var jag så nöjd att hon kräktes på golvet, lättare att torka upp då liksom. Började göra rent mattan bara för att upptäcka att det inte var där hon börjat. Hon hade kräkts i min säng... Så nu tvättar jag täcket. Kommer behöva tjuvköra torktumlaren. Grannarna ovanpå gillar det inte, men vad göra? Påslakanet, och mattan när jag ändå håller på, ligger på balkongen och väntar på en tidig tvättid imorgonbitti.

Katter kräks ju då och då. Hon får väl i sig en del päls men jag undrar om jag inte ska vara bättre på att ta undan resterna av den blötmat hon får på morgonen när den börjar se sunkig ut... Hon äter den nämligen även när den stått framme flera timmar.

Tur det är lätt att få tvättid här!

Kräkkatten...

Inga kommentarer: