torsdag, april 19, 2012

Känsligt

Jag orsakade en liten scen i personalrummet idag. Ja, eller min kollega gjorde. Samma jävla diskussion med samma jävla insinuationer och tvetydigheter till lunch på sistone. Jag pallar inte! Försökte hålla mig borta från diskussionen men misslyckades. Uppfattas säkert som dryg men det stora problemet verkar vara att kollegan tar det personligt och känner sig ifrågasatt, vilket gör att hon blir defensiv, inkonsekvent och jävligt självcentrerad. Hon stör sig på sättet jag ställer frågor och använder motargument. Jag uppfattar henne som en såndär person som tycker att den är så tolerant men i själva verket inte riktigt är det.

Det är nog annat också som ligger under ytan. Hon ser mig som ett hot tror jag, rädd att jag ska ta något ifrån henne. Vilket bara är löjligt. Vem är det som är visstidsanställd egentligen?

Jag frågade i alla fall henne vad som hände, varför hon reagerar som hon gör, varför hon lägger ord i munnen på mig. Jag var lugn men sjukt irriterad. Har mailat henne också. Jag vill inte behöva titta efter vem som äter lunch innan jag gör det men jag är så sjukt less på att hamna i hennes diskussioner. Och imorrn orkar jag fan inte.

Alltså, folk!

Igår

Inga kommentarer: